Ir étrend összefoglaló

ir étrend összefoglaló

Inzulinrezisztencia Életmódváltás Workshop

Az IR diétám alapelvei Lupui Iza Friss, két hónapos IR-es vagyok, cukorterheléses vérvételen, orvosi konzultáción, és diétás tanácsadáson is túl vagyok már.

Ebben a bejegyzésben bemutatom röviden a diétámat, ami úgy tűnik, életem végéig társam lesz.

ir étrend összefoglaló

Az IR diéta célja a stabil vércukorszint biztosítása, ami az inzulinérzékenység napszakos ingadozásának figyelembevételével, és az ehhez igazodó mennyiségű, gyors- és lassú felszívódású szénhidrátot megfelelő arányban tartalmazó, óránkénti étkezéssel érhető el. Mennyi az annyi nálam? A számomra előért szénhidrátmennyiség napi gramm, 6 étkezésre elosztva: Ir étrend összefoglaló 30 g szénhidrát — lassú felszívódású Tízórai: 20 g szénhidrát — 10 g lehet gyors felszívódású Ebéd: 50 g szénhidrát — egyharmada lehet gyors felszívódású Uzsonna: 20 g szénhidrát — lehet mind gyors felszívódású Vacsora: 30 g szénhidrát — egyharmada lehet gyors felszívódású Utóvacsora: 10 g szénhidrát — lassú felszívódású A napi g szénhidráton felül további 10 g gyors felszívódású ch-t fogyasztok azokon a napokon, amikor sportolok, közvetlenül edzés után.

ir étrend összefoglaló

Ez nálam a vacsora és az utóvacsora közé szokott esni. Az ételek szénhidráttartalmát a nyers hozzávalók alapján kell kiszámolni.

ir étrend összefoglaló

Megkülönböztetünk gyors felszívódású, lassú felszívódású és nem számolós szénhidrátokat. Amikor először hallottam erről a diétáról, ezen a ponton borultam meg, de ha olvasod ezt a blogot, neked már sokkal könnyebb dolgod lesz — hidd el.

ir étrend összefoglaló

A glutén- és tejmentes világomba illeszthető szénhidrátok az alábbiak: Lassú felszívódásúak köles, hajdina, amaránt, teff, quinoa, barna rizs, basmati rizs, vörös rizs, vad rizs, fekete indián rizs, lencse grammjukban 5 g feletti ch-t tartalmazó zöldségek: sárgarépa, kukorica, zöldbab, zöldborsó, sütőtök, cékla, karalábé, zeller, csicsóka, krumpli magok: gesztenye, mák, kesudió, földimogyoró A zöldségek elkészítési módja megváltoztatja a felszívódást: minél feldolgozottabb, annál gyorsabb.

Lassú marad, ha sütjük, főzzük, pároljuk, de pépesítve már gyors felszívódású.

ir étrend összefoglaló

Gyors felszívódásúak.

Érdekescikkek